tisdag 22 maj 2012

Islam o Kvinnoförtryck

Detta inlägg handlar bland annat om uppdrag granskning som sändes den förra veckan men  även om att folk hela tiden försöker att smutskasta Islam..Egentligen hade ja inte tänkt att skriva något men ja kan inte låta bli!..Ja är så trött på att folk hela tiden ska försöka smutskasta Islam..Och många saker som tas upp i media angående Islam o kvinnoförtryck har inte ens med Islam att göra..Ta tex. hedersvåld..De är mycket kultur som spelar in o ja ja vet att de kanske handlar om muslimer men de betyder inte att de har något med Islam att göra..De är skillnad på vad Islam säger och va muslimer gör!..Islam är ingen kvinnoförtryckande religion om man praktiserar den på rätt sätt( Tvärt om!)..Kvinnan i Islam är Respekterad!..De är faktiskt mest kvinnor som konverterar/reverterar till Islam..Innan ja blev muslim kände ja mig inte alls respekterad som kvinna..Snarare tvärt om..ja kände mig som ett sex objekt..Aldrig har ja känt mig så respekterad som kvinna  som ja gör nu sen ja konvertera till Islam<3..De som däremot får mig att känna mig ledsen o förtryckt är att ja inte kan gå ut med min familj o ha roligt utan att få sneda, arga , äcklade  blickar från folk bara för att ja är muslim!..Så de uppdrag granskning nu har gjort är att få alla dessa Islamofober att känna mer hat mot muslimer o de betyder för mig som muslim att ja får stå ut med mera sneda, arga äcklade blickar från folk..I ett land som Sverige som ska påstås vara ett fritt land..Ja är född o uppvuxen i Sverige o trodde att Sverige var mitt hem men ja känner mig inte så välkommen här längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar