måndag 16 januari 2012

Egypten bilder

Dessa bilder tog ja på min första egypten resa förra året dec 2011


 Hotellet vi bodde på i sharm el sheikh




Tråkigt nog men sant hade hotellet en stor julgran i lobbyn










En resturang i old town i Sharm el sheik som min man gillade! priserna va lite billigare i old town plus inte lika mycket haram saker som i Naema bay som är stan för turisterna.. vi va där första dagen vi kom till sharm.. Usch va hemskt åk inte dit!!! old town är lugnare..



Lite rolig skylt:)





Lite halv suddig bild från buss fönstret på väg till kairo..De va Mash Allah väldigt vackert med bergen där i Egypten..En sak som ja bara måste berätta om dessa  långfärds bussar vi åkte med där i Egypten va att dom satte på massa högljudda  arab filmer som man var illa tvungen att sitta o lyssna på hela resan..



När vi va i Kairo passade ja på att ta en bild på nilen  från taxi fönstret när vi var på väg för att överaska min mans släktingar..




Dom hade hemkörning på Mc donalds o Kfc vilket inte slog helt fel till i mina smaklökar:)




Min favorit crispy chicken burgare från kfc MuMs!!





Mash Allah! all denna ketchup o lite till fick ja när ja köpte lite hämt mat från kfc.. Fråga mig inte varför!! Ja kanske såg ut att gilla ketchup vilket ja gör(I ganska lagom mängder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar