söndag 12 februari 2012

Bakar bullar

Idag ska jag o min lilla familj hem till Umm Mariam o Abu Mariam i farsta  ..Dom brukar ha koran skola för barn hemma hos sig varje söndag Mash Allah!..Må Allah belöna dom Ammen!..Min man brukar  även hålla lite enkla föreläsningar där för barnen om Islam..Så imorse efter fadjr fick ja för mig att ja skulle överaska barnen o baka lite bullar som ja tänkte ta med :-)..Medans degen håller på jäser har ja passat på att rensa ur mitt lilla skåp där ja har alla mina baksaker o de va lite rörigt där i kan ja säga men nu ser de lite bättre  ut iallafall Alhamdulillah!..Förresten vill ja tipsa om ett  väldigt gott chai pulver som min man köpte till mig i fredags för dom som gillar chai latte.. De heter Drink Me Chai o man kan bland annat köpa de i te butiker o på nätet..Man lägger bara till antingen hett vatten eller skummad varm mjölk eller hälften av varje om man vill så har man en härlig chai latte att avnjuta..Nej nu har degen jäst klart så ja ska fortsätta med bullarna nu..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar