lördag 21 april 2012

En mysig dag

Idag var jag Sufyaan och min man på ica-maxi och handlade lite blöjor o sånt som behövdes hem..Ja o min man i en mataffär är som  barn i en leksaks butik(Mest min man:-P) hehe..Nej men vi älskar båda två att gå i mataffärer eftersom vi båda älskar mat o ja älskar ju att laga mat o baka så de är oftast kul att strosa omkring lite o bara titta på vad som finns förutom när ja är inne på mina diet perioder (som har varit många hehe)..Då blir man ju sugen på allt möjligt så de är bara tortyr men att försöka gå ner i vikt samtidigt som man älskar mat o sötsaker går inte riktigt alltid ihop:-)..När vi handlat färdigt o var på väg hem o väntade på bussen i busskuren  så kom det en gammal tant o en gammal gubbe som såg ut o va i typ 70 års åldern( antagligen ett par)..Men iallafall så ställde dom sig i busskuren o båda tände ciggaretter som dom började puffa på medans iallafall den ena av dom såg ut som att han knappt kunde stå( o ändå ska dom stå där o röka sina dumma ciggaretter)..Röka borde ju ingen göra men ännu värre känns de som att de är när en gammal sjuk nästan fall färdig människa ändå ska röka..Sen hatar ja när folk röker i busskuren( nu låter ja som en tant hehe)..Ja menar ja vill ju inte andas in deras äckliga rök o ännu mindre att min son ska behöva göra de..Min man kunde ju inte va tyst så han sa åt dom att man inte ska röka i busskuren o att de inte luktade bra o då började båda genast att tjafsa tillbaka..Dom tyckte att vi kunde gå därifrån om vi inte ville andas in deras rök..Snacka om respektlöst alltså o ingen med männsklighet..Ett typiskt exempel på folk som bara tänker på sig sj o inte bryr sig om andra..Men men nog om dom nu!..När vi kom hem lagade ja en god middag som vi åt tillsammans o sen har vi bara varit hemma o haft det mysigt tillsammans Alhamdulillah!..Sen så pratade ja förresten med min lilla Ipek( en barndoms vän som nu bor i London) en stund på telefon o de va ett tag sen så de va skönt att få höra hennes röst<3..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar