söndag 22 januari 2012

De va helgen de..

Den här helgen har gått väldgit fort känns det som..Men de brukar de göra när man gör massa saker som vi gjort Alhamdulillah!..I fredags va min man iallafall o hämtade Millian(min styvson) som brukar komma till oss varannan helg..Så då mötte ja o Sufyaan upp dom o så åkte vi o stor handlade lite saker på ica-maxi(mest till Sufyaan).
Sen igår va jag, Sufyaan o Millian hemma hos umm Belqis på typ en avskedsmiddag som var för henne o umm Maymounah..Men där blev vi inte kvar så länge för Sufyaan bara grät o höll på så vi gick hem ganska fort igen..Alhamdulillah att vi bor på samma gård hehe..Sufyaan är som mig o tycker inte om när det blir för mycket folk men, de va trevligt ändå o ja kommer sakna dom så mycket när dom åkt insha Allah.
Sen ja konverterade  till Islam har ja inte så många vänner kvar o de flesta är nya vänner/systrar..o bland systrar ja har umgåtts med är de ju umm Muhammed, umm Mariam, umm Maymounah o umm Belqis som ja umgåtts med.. Umm Muhammed som är en av mina bästa vänner har flyttat till Libyen o umm Maymounah o umm Belqis flyttar ju snart oxå insha Allah  en till Marocko o en till Libyen så då blir det bara umm Mariam kvar!..Nej men Alhammdulillah ja ska inte klaga! ja har min familj o vilktigast av allt ja har Islam..Insha Allah så ska ja försöka hålla kontakten med alla..för vänner som dom släpper man inte i första taget:)..Subhanallah va tiden går fort Mash Allah redan nu på lördag åker umm Maymounah o hennes familj till Marocko insha Allah....Men iallafall sen när vi kom hem från middagen igår så va min mans mamma o bror här plus lite bröder hehe så de blev en liten krock där..o eftersom vi inte kör mix mellan män o kvinnor så fick min stackars man springa mellan köket där hans mamma o bror satt o vardagsrummet där alla bröder satt men Alhamduilillah de gick bra ändå..Imorgon är det måndag o då ska ja insha Allah gå med Sufyaan till öppna förskolan..de ser ja fram emot hehe..O idag blir de väl bara så att ja är hemma o tar de lugnt..kanske tar en sväng till centrum oxå insha Allah..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar